Uczeń cudzoziemski a fonetyka
Głoski: sz, ś, s mogą być trudne do wymówienia przez obcokrajowców.
Proponuję ćwiczenia wykonane przeze mnie w narzędziu Wakelet: sz/ś/s
...a więc szum, świst i syk już nam niestraszne! :)
Nauka języka polskiego jako ojczystego oraz jako języka obcego / drugiego / odziedziczonego
Wyobraźmy sobie sytuację, że oto mamy w klasie ucznia cudzoziemskiego, ze znikomą znajomością języka polskiego, a tu trzeba omówić lekturę. Aby było to możliwe, musimy rozpocząć współpracę z nauczycielem języka polskiego jako obcego lub samemu zmierzyć się z problemem jako polonista.
Uczeń wywodzący się z innego systemu edukacyjnego, z innego państwa, nie znający naszego języka musi mieć poczucie, że uczestniczy w lekcji, ale tzw. materiał musi być przygotowany dla niego, pod kątem jego możliwości.