Kalendarz
pn | wt | sr | cz | pt | so | nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Nauka języka polskiego jako ojczystego oraz jako języka obcego / drugiego / odziedziczonego
pn | wt | sr | cz | pt | so | nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Wyobraźmy sobie sytuację, że oto mamy w klasie ucznia cudzoziemskiego, ze znikomą znajomością języka polskiego, a tu trzeba omówić lekturę. Aby było to możliwe, musimy rozpocząć współpracę z nauczycielem języka polskiego jako obcego lub samemu zmierzyć się z problemem jako polonista.
Uczeń wywodzący się z innego systemu edukacyjnego, z innego państwa, nie znający naszego języka musi mieć poczucie, że uczestniczy w lekcji, ale tzw. materiał musi być przygotowany dla niego, pod kątem jego możliwości.